Az emlékezet sérülése a gyengébb, halványabb, hiányos, nehezen felidézhető és hamar elhalványodó emlékképekben nyilvánul meg. Mivel a beszéd hiánya és a manipuláció, valamint a fixálás gyengesége miatt a kommunikáció jelentősen
akadályozottá válik, az emlékezet működésének objektív megítélése nehéz.

Célok:

A gyermekek olyan fejlettségi szintre való eljuttatása, hogy emlékezzenek:
  • a mindennapos események egymást követő mozzanataira,
  • kialakult szokásokra a családban, a csoportban,
  • a begyakorolt korrekciós mozgásformákra, a testhelyzetekre,
  • korábbi élményekre, tapasztalatokra,
  • a napirendre
  • egy adott dolog (szűkebb–tágabb környezetünk tárgya, jelensége, stb.) megismerése során szerzett különböző érzékletekre, észleletekre.

Feladatok

  • A fejlettségi szintet figyelembe vevő bevésés,
  • a fejlettségi szintet figyelembe vevő felidézés,
  • a rövid, majd a hosszú távú emlékezet fejlesztése.
  • A különböző érzékelési területek érzékletei és észleletei megőrzésének elősegítése:
    • látás
    • hallás
    • bőrérzékelés
    • szaglás
    • ízlelés
    • egyensúly
    • kinesztézia
    • térészlelés
    • az idő észlelése.

    A különböző érzékletek és észleletek összekapcsolódásának, integrálódásának elősegítésével a felidézés megkönnyítése.

  • Egyszerű összefüggések felismertetése, megtanítása a felidézés elősegítése céljából.
  • A kommunikáció fejlesztése, amely lehetővé teszi az emlékképek kifejezését.
  • A cselekvések mozgásos feltételeinek javítása, amelyek szintén az emlékképek kifejezését szolgálják.
  • Jelek, szimbólumok kialakítása, melyekkel bonyolultabb eseményeket, történéseket idézhetünk fel egyszerűbben.
  • Szoros kapcsolattartás a szülőkkel az üzenő füzeten keresztül az iskolai és a hétvégi eseményekről, hogy ezek később is felidézhetők legyenek.